Sıkça Sorulan Sorular




10.Hitit Öğrenci Kongresi Çevrimiçi (Online) olarak gerçekleştirilecektir. 


Kongre kim tarafından düzenlenmektedir?

Kongre, Hitit Üniversitesi bünyesinde ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından düzenlenmektedir.

Kongreniz ne zamandan beri düzenlenmektedir?

Hitit Öğrenci Kongresi geleneksel hale gelmiştir. 2024 yılında 10. Hitit Öğrenci Kongresi düzenlenecektir.

Kongrenin özelliği nedir?

Kongre tüm bilim alanlarına açık disiplinlerarası bir yapıdadır.  Bildiri özetleri 2 kör hakem tarafından değerlendirildikten sonra kabul ve ret olarak ilan edilecektir. Sadece öğrencilerin bildiri sunabileceği bilimsel bir toplantı niteliğindedir.

Kongrenin uluslararası nitelikte olması ne ifade etmektedir?

Kongreye yurt içi ve yurt dışından katılımcılar kabul edilmekte, Kongre Bilim Kurulunda farklı ülkelerin yükseköğretim kurumlarından biliminsanları yer almaktadır.

Kongreye hangi eğitim seviyesinden öğrenciler katılabilir?

Kongremiz; tamamen öğrenci odaklıdır ve genç araştırmacılara bilimsel faaliyet imkanı sunmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle aktif olarak bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı önlisans, lisans ve lisansüstü seviyelerindeki öğrencilerin başvurmaları mümkündür.

Kongreye hangi bilim alanlarında hazırlanan bildirileri kabul ediyorsunuz? Özel bir temanız var mı?

Hitit Öğrenci Kongresi tüm bilim alanlarına açıktır. Bu yönüyle disiplinlerarası (interdisipliner) bir kongre olma özelliği taşımaktadır. 2024 Kongresi için "Güzel Sanatlar" adlı özel oturum düzenlenecektir ve herhangi bir özel tema belirlenmemiştir. Fakat kongre süresince oturumlarda, aynı bilim dallarında veya temalarda hazırlanmış bildirilerin bir araya getirilmesine çalışılacaktır.

Kongreye katılmak istiyorum. Ne yapmam gerekir?

Lütfen öncelikle kongre sayfamızı ziyaret ediniz ve inceleyiniz. Sonrasında “yazım kuralları” sekmesinin altındaki önemli notları okuyunuz. Bu sekme altında örnek bir şablon bulabileceksiniz.

Kongreye katılmanız için kurallara uygun bir bildiri metni hazırlamanız gerekmektedir.

Kongrenizin herhangi bir ücreti var mı?

Kongremizin hiçbir aşamasında katılımcılardan ücret talep edilmemektedir.

Kongrenin dili nedir?

Kongremize Türkçe ve İngilizce bildirileri kabul etmekteyiz.

Yazım kurallarınızda belirttiğiniz hususlarda bildiri metnimi hazırladım. Size nasıl ulaştırabilirim?

Örnek şablona göre hazırladığınız bildiri metninizi ogrencikongresi@hitit.edu.tr adresine e-posta yoluyla gönderebilirsiniz.

Belirtilen e-posta adresine bildiri metnimi gönderdim. Tarafıma herhangi bir bilgilendirme yapılacak mı?

Evet. Bildiriniz elimize ulaştığında makul bir süre içerisinde sizi, bildiri metninizin inceleme sürecinin başladığına yönelik bilgilendireceğiz. Lütfen bildiri metninizi doğru e-posta adresine gönderdiğinizden emin olunuz ve e-postanızı kontrol ediniz.

Bildiri metnimin ulaştığına dair sizden e-posta aldım. Bundan sonraki süreçte ne yapmalıyım? Süreç nasıl işliyor?

Bildiriniz; öncelikle kayıt altına alınmakta, tasnif edilmekte ve dosyalanmaktadır. Arkasından incelenmek üzere bildirinizin bilim alanıyla ilgili sorumlu kişiye gönderilmektedir. İnceleme sorumlusu; kongrenin amacına ve kapsamına uygunluk, yazım kuralları, orijinallik, bilimsel katkı gibi kıstaslar bağlamında bildirinizi değerlendirmektedir. Değerlendirme sonucunda kabul, ret veya düzeltme kararları verilmektedir. Bu aşamada sizin yapacağınız herhangi bir şey yoktur.

Değerlendirme sonucunu nasıl öğrenebilirim? Bilgilendirilecek miyim?

Kongreye başvuran adaylar, inceleme sonucunda bireysel olarak bilgilendirilmeyeceklerdir. Kongre sayfamızda belirtilen önemli tarihler kısmında da ifade edildiği üzere; kongreye kabul veya ret alan bildiriler kongre sayfamızdan toplu şekilde ilan edilecektir. Lütfen önemli tarihleri not alınız.

Sadece ön inceleme ve genel değerlendirme aşamalarında düzeltme talep edilen bildiri sahiplerine süreç içerisinde e-posta ile ulaşılacak ve düzeltme talebi iletilecektir.

Kongrenize katılabilmek için öğrenci olduğuma dair bir belge sunmam gerekir mi?

Evet. E-devlet üzerinden kolayca alabileceğiniz öğrenci belgenizi bildiri metninizin sonuna ekleyebilirsiniz. Öğrenci olduğunuzu kanıtlayan belgeyi talep etmemizi anlayışla karşılayacağınızı düşünüyoruz.

Kongre kaydımı tamamladıktan sonra süreç nasıl işlemektedir?

Kongre kayıt tarihlerinin ardından, Kongre Düzenleme ve Yürütme Kurulları tarafından oturumlar belirlenerek kongre programı düzenlenecektir. Kongre programı en geç 1 Mayıs 2024 tarihine kadar sayfamızdan duyurulacaktır.

Kongre programında hangi bilgileri bulacağım?

Kongre programında bildiri sunuşunuzla ilgili; gün, saat, oturum numarası, oturum başkanı ve oturum sorumlusu isimleri ve e-postaları gibi gerekli bilgileri bulabileceksiniz. Ayrıca kongre süresince diğer katılımcılar tarafından yapılacak sunumların başlıklarını, gün ve saat bilgilerini öğrenmeniz de mümkün hale gelecektir.

Kongre sunumları hangi platform üzerinden gerçekleştirilecek?

Kongremiz tamamen uzaktan/online şekilde gerçekleştirilecektir. Kongremizin gerçekleştirileceği dijital platform kongre programıyla beraber açıklanacaktır. Ayrıca söz konusu platformla ilgili yardım bilgileri de paylaşılacaktır.

Sunumumda slayt kullanmak zorunlu mu veya mümkün mü?

Sunum esnasında slayt kullanmak isteğe bağlıdır.

Oturum sırasında ne gibi sorumluklarım var?

Öncelikle oturumunuzun olduğu gün ve saatte dijital platformda hazır bulunmanız gerekmektedir. Sunumunuzu yapabilmek için uygun ortama ve teknolojik donanıma sahip olmanız oldukça önemlidir. Oturum başkanı, sunum sırasında kameranızı açmanızı talep edecektir. Sunum süreniz 15 dakika ile sınırlı olup süreye riayet etmeniz gerekmektedir.

Kendi oturumum dışındaki oturumlara dinleyici olarak katılabilir miyim?

Evet, katılabilirsiniz. Dört gün sürecek kongremizde diğer sunumları dinlemeniz ve sorularınızla katkı vermeniz akademik olarak size fayda sağlayacaktır. Ayrıca kongrenin çeşitli zaman dilimlerinde farklı alanlardan uzman isimlerin konuşmaları olacaktır. Youtube üzerinden de canlı yayınlanacak bu konuşmaları dinlemek üzere katılım gösterirseniz seviniriz.

Bildirimi başarıyla sundum. Sonrasında ne olacak?

Kongrenin tamamlanmasının ardından hazırlanacak olan kongre kitapçığında, başarıyla sunulan bildirilerin metinlerine yer verilecektir. Kongre kitabı dijital olarak internet sayfamızda yer alacaktır. Sonrasında ise isminize düzenlenmiş ve imzalı katılım belgesi e-posta ile size ulaştırılacaktır.

Kongreye kaç bildiri ile katılabilirim?

Kongremize bir katılımcının en fazla 2 bildiride ismi yer alabilir ve sunumunu gerçekleştirebilir. 

Bildiriler birden fazla yazarlı olabilir mi?

Evet. Birden fazla yazarlı bildirilerde sunum yapacak olan yazarın kayıt esnasında belirtilmesi gerekmektedir.

Kongre zamanında veya oturumlar esnasında herhangi bir sorun yaşadığımda ne yapabilirim?

Kongremize ait e-posta adresi kongre boyunca sürekli olarak kontrol edilecektir. Ayrıca oturum sorumlularının e-postaları üzerinden de acil durumlarda iletişime geçebilirsiniz.