10.Hitit Öğrenci Kongresi Çevrimiçi (Online) olarak gerçekleştirilecektir.
Kongre kim tarafından
düzenlenmektedir?
Kongre, Hitit Üniversitesi bünyesinde ve İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi tarafından düzenlenmektedir.
Kongreniz ne zamandan
beri düzenlenmektedir?
Hitit Öğrenci Kongresi geleneksel hale gelmiştir. 2024 yılında 10. Hitit Öğrenci Kongresi düzenlenecektir.
Kongrenin özelliği
nedir?
Kongre tüm bilim alanlarına açık disiplinlerarası bir
yapıdadır. Bildiri özetleri 2 kör hakem
tarafından değerlendirildikten sonra kabul ve ret olarak ilan edilecektir.
Sadece öğrencilerin bildiri sunabileceği bilimsel bir toplantı niteliğindedir.
Kongrenin
uluslararası nitelikte olması ne ifade etmektedir?
Kongreye yurt içi ve yurt dışından katılımcılar kabul
edilmekte, Kongre Bilim Kurulunda farklı ülkelerin yükseköğretim kurumlarından
biliminsanları yer almaktadır.
Kongreye hangi eğitim
seviyesinden öğrenciler katılabilir?
Kongremiz; tamamen öğrenci odaklıdır ve genç araştırmacılara
bilimsel faaliyet imkanı sunmayı amaçlamaktadır. Bu nedenle aktif olarak bir
yükseköğretim kurumunda kayıtlı önlisans, lisans ve lisansüstü seviyelerindeki
öğrencilerin başvurmaları mümkündür.
Kongreye hangi bilim
alanlarında hazırlanan bildirileri kabul ediyorsunuz? Özel bir temanız var mı?
Hitit Öğrenci Kongresi tüm bilim alanlarına açıktır. Bu
yönüyle disiplinlerarası (interdisipliner) bir kongre olma özelliği
taşımaktadır. 2024 Kongresi için "Güzel Sanatlar" adlı özel oturum düzenlenecektir ve herhangi bir özel tema belirlenmemiştir. Fakat
kongre süresince oturumlarda, aynı bilim dallarında veya temalarda hazırlanmış
bildirilerin bir araya getirilmesine çalışılacaktır.
Kongreye katılmak
istiyorum. Ne yapmam gerekir?
Lütfen öncelikle kongre sayfamızı ziyaret ediniz ve
inceleyiniz. Sonrasında “yazım kuralları” sekmesinin altındaki önemli notları
okuyunuz. Bu sekme altında örnek bir şablon bulabileceksiniz.
Kongreye katılmanız için kurallara uygun bir bildiri metni
hazırlamanız gerekmektedir.
Kongrenizin herhangi
bir ücreti var mı?
Kongremizin hiçbir aşamasında katılımcılardan ücret talep
edilmemektedir.
Kongrenin dili nedir?
Kongremize Türkçe ve İngilizce bildirileri kabul etmekteyiz.
Yazım kurallarınızda
belirttiğiniz hususlarda bildiri metnimi hazırladım. Size nasıl
ulaştırabilirim?
Örnek şablona göre hazırladığınız bildiri metninizi
ogrencikongresi@hitit.edu.tr adresine e-posta yoluyla gönderebilirsiniz.
Belirtilen e-posta
adresine bildiri metnimi gönderdim. Tarafıma herhangi bir bilgilendirme yapılacak
mı?
Evet. Bildiriniz elimize ulaştığında makul bir süre
içerisinde sizi, bildiri metninizin inceleme sürecinin başladığına yönelik
bilgilendireceğiz. Lütfen bildiri metninizi doğru e-posta adresine
gönderdiğinizden emin olunuz ve e-postanızı kontrol ediniz.
Bildiri metnimin
ulaştığına dair sizden e-posta aldım. Bundan sonraki süreçte ne yapmalıyım?
Süreç nasıl işliyor?
Bildiriniz; öncelikle kayıt altına alınmakta, tasnif
edilmekte ve dosyalanmaktadır. Arkasından incelenmek üzere bildirinizin bilim
alanıyla ilgili sorumlu kişiye gönderilmektedir. İnceleme sorumlusu; kongrenin
amacına ve kapsamına uygunluk, yazım kuralları, orijinallik, bilimsel katkı
gibi kıstaslar bağlamında bildirinizi değerlendirmektedir. Değerlendirme
sonucunda kabul, ret veya düzeltme kararları verilmektedir. Bu aşamada sizin
yapacağınız herhangi bir şey yoktur.
Değerlendirme
sonucunu nasıl öğrenebilirim? Bilgilendirilecek miyim?
Kongreye başvuran adaylar, inceleme sonucunda bireysel
olarak bilgilendirilmeyeceklerdir. Kongre sayfamızda belirtilen önemli tarihler
kısmında da ifade edildiği üzere; kongreye kabul veya ret alan bildiriler
kongre sayfamızdan toplu şekilde ilan edilecektir. Lütfen önemli tarihleri not
alınız.
Sadece ön inceleme ve genel değerlendirme aşamalarında düzeltme
talep edilen bildiri sahiplerine süreç içerisinde e-posta ile ulaşılacak ve
düzeltme talebi iletilecektir.
Kongrenize
katılabilmek için öğrenci olduğuma dair bir belge sunmam gerekir mi?
Evet. E-devlet üzerinden kolayca alabileceğiniz öğrenci belgenizi
bildiri metninizin sonuna ekleyebilirsiniz. Öğrenci olduğunuzu kanıtlayan
belgeyi talep etmemizi anlayışla karşılayacağınızı düşünüyoruz.
Kongre kaydımı
tamamladıktan sonra süreç nasıl işlemektedir?
Kongre kayıt tarihlerinin ardından, Kongre Düzenleme ve
Yürütme Kurulları tarafından oturumlar belirlenerek kongre programı
düzenlenecektir. Kongre programı en geç 1 Mayıs 2024 tarihine kadar
sayfamızdan duyurulacaktır.
Kongre programında
hangi bilgileri bulacağım?
Kongre programında bildiri sunuşunuzla ilgili; gün, saat,
oturum numarası, oturum başkanı ve oturum sorumlusu isimleri ve e-postaları
gibi gerekli bilgileri bulabileceksiniz. Ayrıca kongre süresince diğer
katılımcılar tarafından yapılacak sunumların başlıklarını, gün ve saat bilgilerini
öğrenmeniz de mümkün hale gelecektir.
Kongre sunumları
hangi platform üzerinden gerçekleştirilecek?
Kongremiz tamamen uzaktan/online şekilde
gerçekleştirilecektir. Kongremizin gerçekleştirileceği dijital platform kongre
programıyla beraber açıklanacaktır. Ayrıca söz konusu platformla ilgili yardım
bilgileri de paylaşılacaktır.
Sunumumda slayt
kullanmak zorunlu mu veya mümkün mü?
Sunum esnasında slayt kullanmak isteğe bağlıdır.
Oturum sırasında ne
gibi sorumluklarım var?
Öncelikle oturumunuzun olduğu gün ve saatte dijital
platformda hazır bulunmanız gerekmektedir. Sunumunuzu yapabilmek için uygun
ortama ve teknolojik donanıma sahip olmanız oldukça önemlidir. Oturum başkanı,
sunum sırasında kameranızı açmanızı talep edecektir. Sunum süreniz 15 dakika
ile sınırlı olup süreye riayet etmeniz gerekmektedir.
Kendi oturumum
dışındaki oturumlara dinleyici olarak katılabilir miyim?
Evet, katılabilirsiniz. Dört gün sürecek kongremizde diğer
sunumları dinlemeniz ve sorularınızla katkı vermeniz akademik olarak size fayda
sağlayacaktır. Ayrıca kongrenin çeşitli zaman dilimlerinde farklı alanlardan
uzman isimlerin konuşmaları olacaktır. Youtube üzerinden de canlı yayınlanacak
bu konuşmaları dinlemek üzere katılım gösterirseniz seviniriz.
Bildirimi başarıyla
sundum. Sonrasında ne olacak?
Kongrenin tamamlanmasının ardından hazırlanacak olan kongre
kitapçığında, başarıyla sunulan bildirilerin metinlerine yer verilecektir.
Kongre kitabı dijital olarak internet sayfamızda yer alacaktır. Sonrasında ise
isminize düzenlenmiş ve imzalı katılım belgesi e-posta ile size
ulaştırılacaktır.
Kongreye kaç bildiri
ile katılabilirim?
Kongremize bir katılımcının en fazla 2 bildiride ismi yer
alabilir ve sunumunu gerçekleştirebilir.
Bildiriler birden
fazla yazarlı olabilir mi?
Evet. Birden fazla yazarlı bildirilerde sunum yapacak olan
yazarın kayıt esnasında belirtilmesi gerekmektedir.
Kongre zamanında veya
oturumlar esnasında herhangi bir sorun yaşadığımda ne yapabilirim?
Kongremize ait e-posta adresi kongre boyunca sürekli olarak
kontrol edilecektir. Ayrıca oturum sorumlularının e-postaları üzerinden de acil
durumlarda iletişime geçebilirsiniz.